English (United Kingdom)Hungarian (formal)
Mahart Container Center

News

MAHART Container Center opening hours at Easter

Hereby, we would like to inform our partners about the opening hours of our terminal on Easter as per follows:


Opening hours of administration department during Easter will be parallel with a normal openig hours on weekend.

 

19.04.2014, Budapest.

 

Happy Easter!

18.04.2014, Budapest.

 

Successfull GIFT pilot test on MCC

 

GIFT-1

MCC successfully received and trans-loaded container arrived by barge in pilot project of GIFT (Green Intermodal Freight Transport) - co-financed by the European Union and Hungary -on 06.03.2014. MCC handed over by the request of Port of Baja - one participant of the three Hungarians (Hungarian participants are the Rail Cargo Hungaria, Port of Baja and national institutions) in this project and send toward by rail of Metrans to Dunajska Streda. Our terminal could easily do this trans-loading due to the unique container trimodal trans-loading capability of MCC.


06.03.2014, Budapest.


 

New Kalmar reachstacker on MCC

MCC made a new step on the road of improvingterminal's capacity at beginnig of February, 2014. Terminal purchased a new reachstacker with a lifting capacity of 45 t. by this new equipment,terminal's trans-loading capacity grow up to175.000 TEUs/year. The new "No. 6" Kalmarequipped with stabilizing hoofs at the front andelevating cabin with the capability to handle two rail sidings

 

10.02.2014, Budapest..

Kalmar No. 6

 


 

MAHART Container Center - folyamatos fejlődésben


A fejlődés hátterében a terminál tulajdonosainak több éve meghozott fokozatos és tudatos fejlesztési törekvése áll, melynek révén a terminál kapacitását és forgalmát is pár év alatt jóformán a másfélszeresére emelte. A terminál 100%-ban magyar tulajdonban áll: a két tőkeerős, magyar tulajdonos a Waberer csoporthoz tartozó Multicont Terminál Kft. és a Raaberlog csoporthoz tartozó Wintco Kereskedelmi és Tanácsadó Kft.

A fejlesztési elhatározás eredményeképpen a terminál a Budapesti Szabadkikötő Logisztikai Zrt. által üzemeltetett Csepeli Szabadkikötőben területet bérelve saját forrásból és részben EU támogatásból finanszírozva építette és építi ki évről-évre új kapacitásait. A terminál fejlesztése 2012-ben ismételten új lendületet vett, hiszen a 2006-ban elindított új tárolóterületek fejlesztésének végső fázisaként egy újabb 12.000 m2-es terület kiépítése kezdődött meg. A 2013 első félévében átadásra kerülő új területen a terminál fejlesztésében mintegy 5.000 m2 nehéz burkolat fog megépülni konténerek tárolására, míg a további területen az MCC és BSZL közös fejlesztéseként a terminál új irodaépülete, valamint új fogadó és beléptető rendszere kerül kiépítésre a szükséges közlekedési utakkal. A jövő év elején átadásra kerülő új komplexum egy-ablakos, gyorsabb ügyintézést, és összességében gyorsabb kiszolgálást fog jelenteni a terminál ügyfeleinek.

A terület és irodafejlesztésen túl a terminál konténerkezelő kapacitását is fejleszti idén: három hete érkezett meg a terminál legújabb Kalmar típusú rakodógépe, mely maximum 45 t tömegű konténerek közúti és vasúti rakodására képes, két párhuzamosan futó rakodóvágánynál akár a második vágányról is. Az új rakodógép nem csak erősebb, de környezetbarátabb is elődeiknél: csendesebb, és EURO 5 emissziós normának is megfelel, így a gyorsabb munkavégzés kevesebb környezeti terheléssel jár. Az új Kalmar mellett a terminál konténer bakdarujának a fejlesztése is zajlik: a közelmúltban elvégzett elektronikus felújítás után idén új konténermegfogó keretet kap a daru ezzel biztosítva a gyorsabb vízoldali rakodást. Az eszközök idei fejlesztése a terminálon ezzel nem ért véget, mivel november végétől új eszközzel gyarapodik a terminál flottája: az év végén egy speciális terminál traktor és félpótkocsi áll munkába mely a belső logisztikai feladatokat fogja könnyebbé tenni, illetve lehetővé válik a daruzható félpótkocsik terminálon belüli mozgatása is.

 

Épül az MCC új irodaépülete / Construction started on new office building of MCC

MAHART Container Center új beruházásaként szeptemberben elkezdődött a terminál új irodaépületének és beléptető rendszerének építése. A várhatóan jövő év elejétől üzemelő beléptető kapu és irodaépület a hozzá tartozó új tárolóterületekkel gyorsabb, egy-ablakos közúti kiszolgálást tesz majd lehetővé.

MAHART Container Center started the next step of terminal’s innovation: construction works on new office building and entry gates started in September, 2012. This new project will be operational at the first quarter of next year and with the new storage places, terminal could offer a faster, one-stop-shop service for trucking operators on MCC.

 

Új Kalmar rakodógép a terminálon / New reachstacker on MCC

A MAHART Container Center a rakodási kapacitását növelésére új Kalmar típusú rakodógéppel bővítette rakodógép flottáját. Az új, rakott konténerek emelésére képes gép 2012.09.25-től állt munkába a terminálon leváltva ezzel egy régebbi, 5 éves rakodógépet a terminálon.

MAHART Container Center increased its capacity by a new Kalmar reachstackers. The new loaded container handler replaced an older – 5 years old - one at MCC, and the reachstacker is working from 25.09.2012 increasing the capacity of MCC.

 

Új Kalmar rakodógép a terminálon / New reachstacker on MCC

A terminál egy újfajta, különleges konténert üdvözölhetett: a MAERSK climate box bemutató konténerét, mely a világot járva érkezett Magyarországra. A bemutató konténer a Sziget fesztiválra érkezett Budapestre.

MAHART Container Center welcomed a special container of MAERSK: the climate box of MAERSK had arrived to our terminal as the part of its worldwide tour. This special container arrived to the „Sziget” festival in Budapest.

 

2012.05.31
UNIÓS TÁMOGATÁSBÓL VALÓSULT MEG AZ INTERMODÁLIS LOGISZTIKAI KÖZPONT FEJLESZTÉSE A MAHART CONTAINER CENTER SZOLGÁLTATÓ KFT-NÉL

A 2012. május 31-én MAHART Container Center területén megtartott partnertalálkozón a terminál ügyfelei egy sikeres pályázat lezárását és új projektek indítását, újabb fejlesztési terveket ismerhettek meg. A kikötőben a folyamatosságot jelképező platánfák alatt megtartott rendezvényen a vendégek a terminál megvalósult, és közeli jövőre vonatkozó tervei mellett egy hangulatos ebédet követően saját szemükkel győződhettek meg a terminál legutóbbi fejlesztéséről, és akár a sikeres pályázati projekt részeként beszerzett rakodógép vezetését is kipróbálhatták.

A Mahart Container Center Szolgáltató Kft. 1998 óta működik önálló társasági formában a Budapesti Szabadkikötő Logisztikai Zrt. területén. Alaptevékenységeként a terminál belföldi és nemzetközi forgalomban feladott üres- és rakott konténerek kezelését, tárolását, hűtőkonténerek tesztelését, konténerek javítását végzi. A terminál Magyarországon egyedüli trimodális konténerterminálként vasúton, közúton, és vízen is tudja fogadni a különböző relációból érkező kombináltfuvarozási küldeményeket. A cég magasan képzett szakembereinek illetve a folyamatosan fejlődő infrastruktúrájának köszönhetően töretlenül fejlődik, ami további beruházásokat tesz szükségessé.

A Társaság történeti hátterét illetően Magyarországra az első szabvány tengeri áruszállításra alkalmas konténer a Csepeli Szabadkikötőbe – a mai MAHART Container Center területére – érkezett meg a 70-es évek elején. A 70-es 80-as években a terminál területe, alap eszközparkja kialakult, a forgalom robbanásszerű növekedése azonban a rendszerváltás után indult meg a piaci lehetőségek földrajzi tágulásának, és a globalizációnak köszönhetően.

A konténerkezeléssel foglalkozó kikötőrész 1998 óta önálló társaságként végzi tevékenységét a Szabadkikötőben, a folyamatos fejlődésnek köszönhetően évről-évre növelve forgalmát: a 2006. évben kezelt 46.400 db konténerhez képest a tavalyi évben a társaság 69.600 db konténert, több mint 108.000 TEU mennyiséget kezelt, ezzel második legnagyobb konténerterminállá nőtte ki magát Magyarországon, de hűtőkonténerek forgalmát és azok addicionális kiszolgálását tekintve, vezető konténerterminál. A forgalmi fejlődés azonban elképzelhetetlen lenne a terület, infrastruktúra, és eszközpark folyamatos fejlesztése nélkül: 2006-ban a Társaság tevékenységét még egy 39.000 m2-es területen végezte, mely terület mára meghaladja a 81.000 m2 tárolóterületet.

A fejlesztésekkel rendelkezésre álló korszerű infrastruktúra lehetővé tette a vasúti-vízi közlekedési lehetőségek fejlesztését, mind az északi (Bremerhaven), mind a déli (Koper, Rijeka), mind pedig a keleti kikötők (Konstanza) felé, ezzel is támogatva a környezetbarátabb közlekedési módok térnyerését.

A folyamatos fejlődést segítette a Mahart Container Center Szolgáltató Kft. által elnyert 217.065.176,- Ft támogatás az Új Magyarország Fejlesztési Terv Közép-Magyarországi Operatív Programjának Logisztikai központok és szolgáltatások fejlesztése tárgyú pályázatában. Ezen legutóbbi fejlesztés összköltsége 482.367.058,- Ft, melyből az intermodális átterelési képesség fejlesztése valósult meg. A projekt részeként a termináli tárolóterület és rakodógép beszerzésen kívül az IT és biztonsági rendszerek is fejlesztésre kerültek.

A terminál fejlesztése azonban a pályázati projektek lezárásával nem állt meg. A MAHART Container Center az idei évben a terminál új irodaházának és beléptető rendszerének fejlesztését kezdte meg. Az elkezdett beruházás részeként megvalósuló irodaház, kétsávos beléptető, és egysávos kiengedő rendszer egy-ablakos, gyorsabb ügyintézést, és összességében gyorsabb kiszolgálást fog jelenteni a terminál ügyfeleinek. A beruházás másik részeként további tárolóterület kiépítése fog megtörténni, melynek egy részén az új, átmenő jellegű vámszemlehely, és egyéb kiegészítő infrastruktúra fog helyet kapni.

 

2012.04.06

 

2012.03.08
Tisztelt Partnereink!

Ezúton szeretnénk szíves együttműködésüket kérni a MAHART Container Center területén való tehergépkocsi várakozásokkal kapcsolatban. Amint az Önök által is jól ismert, Terminálunkon a kiszolgálási csúcsidőszakban a rakodásra várakozó tehergépjárművek sokszor a rakodást végző gépek mozgását nehezítik, ezzel a rakodás folyamatát lassítják. A problémát fokozzák a terminálon megbízás és konkrét konténer felvételi vagy leadási szándék nélkül, sokszor megbízás, vagy konkrét fuvarfeladat nélkül parkoló tehergépjárművek, melyek a torlódást csak fokozzák.

A fentiek miatt ezúton arra kérjük a tisztelt közúti fuvarozó partnereinket, hogy konkrét konténer felvételi szándék, vagy érvényes megbízás nélkül a terminálon kívül parkoljanak, ezzel is a rakodást gyorsítva. A továbbiakban a terminálon kizárólag parkolási szándékkal jelen levő tehergépjárművek vezetőit meg fogjuk kérni, hogy a terminál területét elhagyva a terminálon kívül parkoljanak.

Szíves segítségüket és közbenjárásukat előre is köszönjük!