Vámkezelési hírek

Tisztelt Partnereink!

Ezúton tájékoztatjuk Önöket egy technikai változásról, mely a terminál átmeneti megőrzésében tárolt vámáru küldemények vámkezelési folyamatát érinti.

A NAV Dél-budapesti Adó- és Vámigazgatósága arról értesített bennünket, hogy a jövőben a Vámhatóság NAV V05 nyomtatvány benyújtásához köti az Árureg-tételek vámügyi egyesítését és osztását.

A végrehajtott egyesítések és osztások megküldése is Ügyfélkapun keresztül történik.

A terminál továbbra is a szokott módon érkezteti a vámáruként jövő szállítmányokat:

az érkező T1 okmányokat megbízás alapján lezárja,

az alap vámnyilvántartási számokat a Megbízói részére továbbítja.

A vámügyi változás a vámkezelési folyamathoz kapcsolódik. 
Több konténer közös vámkezelése esetén szükség lehet vámügyi egyesítésre, egy konténerben érkezett közös szállítmány vámkezelése esetén pedig vámügyi osztásra. 
EDDIG ez a vámtechnikai folyamat elektronikus levelezés formában zajlott a vámkezelést kezdeményező Vámügynök és a Vámhivatal között. 
EZENTÚL az email helyett azt kéri a Vámhatóság, hogy a Vámügynökök az egyesítési/osztási kérelmet NAV V05 nyomtatványon nyújtsák be a Vámhatósághoz.

Vámügyi osztás/egyesítés végrehajtására a terminál is elfogad megbízást, amennyiben a kért művelet elvégzésére a váminformatikai rendszer lehetőséget ad. 
Olyan szállítmányok jöhetnek szóba, amelyeknél a Vámhatóságnak még nem kellett beavatkoznia az NCTS rendszerben, valamint nincs vámtarifális eltérés az érkező vámadatok és a kért osztás között.

Azok a szállítmányok csak vámhivatali közreműködéssel egyesíthetőek/oszhatóak, amelyeknél a Vámhatóság már valamilyen cselekményt végzett az NCTS rendszerben (például eltéréssel történő érkeztetés miatt). 
Az ilyen, NAV V05 beadványt igénylő feladatokat a terminál nem tudja vállalni.

A Vámhatóság nem köti a vámügyi osztás/egyesítés elvégzését kizárólagosan az átmeneti megőrzőhöz. 
Tekintettel arra, hogy a vámügyi osztás/egyesítés a vámkezelési ügyintézés része, a terminál ezeket a szolgáltatásokat díj ellenében végzi.

  • Vámügyi egyesítés díja: EUR 2 + Áfa / egyesítendő konténer
  • Vámügyi osztás díja: EUR 10 + Áfa / osztandó konténer

A szolgáltatásunk halasztott fizetéssel történő igénybe vételéhez együttműködési megállapodás megkötésére van szükség. 
A kért művelet elvégzéséhez a terminál az import@containercenter.hu címre kéri a szállítmányok kereskedelmi okmányait és a költségvállaló nyilatkozatot.

Mi bízunk a vámkezelések gördülékeny lebonyolításában, együttműködésüket ezúton is köszönjük.